Laster Arrangementer

Vi inviterer til kapittelkonferanse nr. 11 om velferdsteknologi. Det betyr presentasjon av nye teknologier og nye erfaringer. Vi holder nå på å utarbeide nytt program, og dersom du har ideer eller ønsker om tematikk eller forslag til presentasjoner, så send oss melding!
Programmet vil være klart i løpet av august.
Kapittelkonferansene har vokst fram som det ultimate møtested for kommuner som ønsker å lære, som ønsker å følge med, som ønsker å påvirke, -og bli påvirket for å bli best mulig.
De mest sentrale leverandørene er med, og viser fram det siste av teknologier. Konferansens egenart er hvordan vi presenterer ny teknologi sammen med praktiske beskrivelser av nye teknologiske løsninger. Satelittsymposiumene gir deg nærkontakt med de viktigste produktene.

Faglig Forum har fulgt velferdsteknologifeltet siden 2012, og vårt mål har hele tiden vært å ha best kunnskap innenfor området. Dette har gitt oss et trygt beslutningsgrunnlag når vi har invitert inn forelesere og utstillere. Vi er ganske sikre på å ha truffet bra på de foregående kapittelkonferansene, og håper også denne gang å gi deltakerne viktig og ny kunnskap. Bruk av velferdsteknologiske løsninger kan bidra til økt trygghet og bedre tjenester for brukere og pårørende. Erfaringer viser også at velferdsteknologi kan gi mer effektiv bruk av ressurser i helse- og omsorgstjenestene i kommunene.

Gevinstene er tydelige ved bruk av velferdsteknologiske løsninger i kommunene, og Helsedirektoratet anbefaler at kommunene tar i bruk følgende løsninger:
* Lokaliseringsteknologi (GPS)
* Elektronisk medisineringsstøtte (elektronisk medisindispenser)
* Elektroniske dørlåser (e-lås)
* Digitalt tilsyn
* Oppgraderte sykesignalanlegg/pasientvarslingssystem
* Logistikkløsning for mer optimale kjøreruter og bedre kvalitet på tjenester
* Digitale trygghetsalarmer
* Responstjenester
* Tekniske krav til trygghetsteknologi

Disse områdene vil også bli spesielt belyst ved den store leverandørutstillingen.

Dette er en møteplass du MÅ være med på! Vi kaller den «state of the art», «high-end» eller «cutting edge». Uansett; Vi ønsker å vise fram det mest aktuelle for deg som er profesjonell yrkesutøver og/eller beslutningstaker. Og når vi benytter begreper «state of the art», så betyr det «det beste man kan få til med tidens mest moderne teknologi/ferdigheter.»
Vårt mål med kapittelkonferansene er å stimulere alle Norges kommuner til å delta for å bli oppdatert i det «aller siste». Vi ser på konferansen som den naturlige møteplass for alle som er involvert i utviklingen av velferdsteknologi, får å få ny kunnskap, får å utvikle eget nettverk, men kanskje også for å bli inspirert!
Velkommen!
GI BESKJED TIL DINE KOLLEGAER OM DENNE KONFERANSEN TAKK!

Faktaark som pdf:  HER

Målgruppe:
Kongressen er en arena for alle som arbeider innen omsorgssektoren, psykisk helse, habilitering og rehabilitering, tildelingskontor og koordinatorer, høgskoler, universitet og forskningsmiljøer, innen IKT og innovasjon og ikke minst den enkelte som vil bli oppdatert innen et fagfelt i rivende utvikling.

Tid: 4. – 5. desember 2023

Sted: Quality Hotel Expo Fornebu
Hotell Quality ExpoHotell Quality Expo

Les mer om konferansestedet: TRYKK HER 

Deltakeravgift: Nkr. 3.725,-
Deltakeravgiften inkluderer lunsj og kaffe/te alle dager, softIce, PopCorn, dokumentasjon og evt. annet materiell.

Overnatting på Quality Hotel Expo:
Enkelt rom m/ frokost:   Nkr. 1.750,-
Dobbelt rom m/ frokost  Nkr.  1.200,- per person

Se påmeldingsskjema:
1 = Quality Hotel Expo, kun tilbud om dette hotellet
Du kan lese mer om hotellet her (samme som konferansested)

Middag:
1 = søndag,  3. desember  Nkr. 620,-
2 retters middag

2 = mandag, 4. desember  Nkr.810,-, inkl. aperitiff
3 retters middag

Påmeldingsfrist: Det er fortsatt mulig å melde seg på!. Og vi kan også bekrefte at den vil bli gjennomført. Meld deg på og pakk kofferten!

Påmelding:
Benytt vår elektroniske påmeldingsslipp. Du vil få en umiddelbar elektronisk bekreftelse, som kun er bekreftelse på at du har sendt din påmelding. Den offisielle bekreftelsen kommer så snart vi har nok påmeldte til arrangementet, senest ved påmeldingsfristen. Ikke kjøp billetter før du har fått endelig bekreftelse fra oss. Ring oss gjerne for å sjekke ut hvis du begynner å bli utålmodig. Vårt telefonnummer er 23 11 45 00 eller 90 16 30 16.

Innbetaling og bekreftelse:

Faktura og kortfattet informasjon sendes pr mail eller post. Oppgi gjerne arbeidsstedets organisasjonsnummer
Automatisk bekreftelse sendes når du melder deg på via vårt elektroniske påmeldingsskjema.
Men, du mottar en offisiell bekreftelse fra oss når det er et tilstrekkelig antall påmeldte registrert. Vent derfor med å kjøpe eventuelle billetter til du mottar vår bekreftelse. Bekreftelse oversendes deretter fortløpende hver fredag på mail, første gang etter påmeldingsfristens utløp.

Avbestilling:
Du kan avbestille din påmelding når som helst eller overlate plassen til en arbeidskollega. Send din avbestilling eller endring på mail; post@fagligforum.no
Vær imidlertid oppmerksom på følgende avbestillingsgebyr (gjelder ikke når en arbeidskollega deltar i stedet;
= 30 dager >= 10 dager; kr. 400,-
= 9 dager   >=4 dager;  kr. 1.200,-
= 3 dager  <= 2 dager;  kr. 2500,-
< = 2 dager eller ikke fremmøte; ingen refusjon.
I tillegg eventuelle hotellkostnader og bestilte billetter

Elektronisk dokumentasjon:
Alle deltakere får direkte tilgang til presentasjonene i «sann-tid» på sin laptop, nettbrett, smarttelefon eller annet elektronisk medium. Minst en dag før arrangementet vil du få tilsendt egen nettadresse med brukernavn og passord. Her finner du program, deltakerliste, deltakerbevis og annen relevant informasjon.

Forbehold:
Konferansen vil bli gjennomført iht planene under forutsetning av at et tilstrekkelig antall har meldt seg på og at myndighetene gir tillatelse til kongressarrangement.

Prioritet:
Ved overtegning prioriteres påmeldingene i mottatt rekkefølge.

Billettbestilling:
Tog, ferge- eller flybilletter kan bestilles gjennom Berg Hansen reisebyrå på Jessheim. De vil fremskaffe de billigste billettene til deg.
Telefon: + 47 63 94 27 80 Telefaks: + 47 63 97 34 91
Epost: jessheim@berg-hansen.no

Rutetider
Her finner du noen mulige transportører og rutetider til Faglig Forum arrangement;

TRYKK HER  SAS
TRYKK HER  WIDERØE
TRYKK HER  NORWEGIAN
TRYKK HER  VY
TRYKK HER  Flybussen
TRYKK HER  Norgesbuss
TRYKK HER  Ruter

Deltakerbevis:
Alle deltakere får godkjent deltakerbevis med påført antall timer

Elektronisk dokumentasjon
Alle deltakere vil få oppgitt en egen nettadresse, brukernavn og passord ved oppstart av konferansen. Her vil du i sanntid kunne følge forelesernes presentasjon på eget nettbrett (med forbehold for noen presentasjoner).
Som deltaker vil du motta en E-bok noen dager før konferansen, hvor du finner all aktuell informasjon, lenker til aktuelle dokument og litteratur, mm. Etter konferansen vil du motta E-boka fullt oppdatert med alt som ble presentert under konferansen!

Virtuell utstilling: åpner 1. november

Personvern
Vi har utarbeidet er personvernerklæring som inneholder informasjon om dine rettigheter ved lagring av personopplysninger gjennom et kundeforhold hos Faglig Forum, og generell informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger i henhold til gjeldende personvernlovgivning. Vi oppbevarer dine personopplysningene som du gir oss gjennom innsendt påmeldingsskjema eller via epost eller telefon. Denne informasjonen er navn, tittel, arbeidssted, adresse, e-postadresse og mobilnummer. I tillegg informasjon om hotellbestilling, middagsbestilling og evt. annet. Ingen andre vil få tilgang til denne informasjonen. Du kan når som helst be om å bli slettet fra våre lister.
Du kan lese vår personvernerklæring; TRYKK HER

PROGRAM

Mandag 4. desember

Kl. 09:00 – 10:00
Registrering

Kl. 10:00 – 10:10
Velkommen til kapittel 11,
v/ konferanseleder Jan Bølstad, Faglig Forum

Kl. 10:10 – 10:45
Erfaringer – Resultater – Status
10 år med kommunal implementering av velferdsteknologi. Og frem tiden;
Velferdsteknologiprogrammet vs. Helseteknologiordningen (planlagt iverksatt i 2024,
v/ programleder Bjørnar Aleksander Aleksandersen, Helsedirektoratet

Kl. 10:45 – 11:15
Innovasjonskunnskap som bærebjelke i forvaltning av velferdsteknologiske løsninger,
v/ professor og dr. med Kari J. Kværner, Senter for forskningsdrevet innovasjon, Oslo universitetssykehus HF

Kl. 11:15 – 11:45
Kunstig Intelligens. Muligheter og potensiale. Eksemplifisert gjennom drift av avstandsoppfølging og annen datafangst,
v/ spesialrådgiver digital innovasjon Geir Ove Karlsson, Sunnaas sykehus HF

Kl. 11:45 – 12:15
Satelittstasjon 1

Kl. 12:15 – 13:15
Lunsj

Kl. 13:15 – 13:45
Teknologiske løsninger og sårbare eldre Erfaringer fra flere studier,
v/ førsteamanuensis Nina Jøranson, VID vitenskapelig Høgskole, Oslo

Kl. 13:45 – 14:15
Hvordan løse velferdsteknologiske utfordringer? Hvem skal teknologien «være noe for»?
Hvordan tilrettelegge teknologien for våre omgivelser?
v/ leder for helseteknologi, Lene Høysæter Larsen, OneCo

Kl. 14:15 – 15:00
Satelittstasjon 2

Kl. 15:00 – 15:45
eHelse; behov – ytelse – resultat. Hva har vi oppnådd? Hva skal til? Hva virker?
Om ressurser, utfordringer, organisering, endring av arbeidsprosesser og én helsetjeneste,
v/ leder eHelse Iver Olav Sunnset, Østre Toten kommune

Kl. 19:30
Middag


Tirsdag 5. desember

Kl. 09:00 – 09:45
Erfaringer og kunnskap etter 10 år med storstilt satsning på velferdsteknologi,
v/ Ivan Kjær Lauridsen, Aarhus kommune


Kl. 09:45 – 10:30
Satelittstasjon 3
Kl. 10:30 – 11:00
Nye teknologier og bruksområder. Roboter i dag og i fremtiden. Bruk av robotteknologi i helse- og omsorgssektoren,
v/ ergoterapispesialist Linda Sørensen, Sunnaas sykehus HF

Kl. 11:00 – 11:15
Kaffe – Te

Kl. 11:15 – 11:45
Velferdsteknologiske løsninger i brannforebyggende arbeid i sykehjem og hjemmetjenestene,
v/ spesialkonsulent Therese Nordnes, Oslo kommune, Brann- og redningsetaten

Kl. 11:45 – 12:15
Teknologiske løsninger for spesielle behov. Hva kan vi tilby mennesker med psykisk utviklingshemming? Har mennesker med psykiske lidelser spesielle behov?  Erfaringer fra Drammen kommune. Og nye planer for velferdsteknologiske løsninger,
v/ digital agent Ane Maja Bakken, Drammen kommune

Kl. 12:15 – 13:15
Lunsj

Kl. 13:15 – 13:45
Erfaringer fra elektronisk medisineringsstøtte. Fra beslutning til fullskala implementering,
v/ Inger Mong, Unni Vindenes og konsulent Nina Iren Østnes, InnovasjonsHub, Lillestrøm kommune

Kl. 13:45 – 14:00
Kaffe – Te

Kl. 14:00 – 14:30
Å gå sammen om å lage en løsning for pasienter med hjerneslag og overgangen
mellom sykehus og kommune,
v/ samhandlingssjef Kirsten Sæther, Sunnaas sykehus HF

Kl. 14:30 – 15:00
Kompetanseheving og tjenesteinnovasjon – to viktige elementer for å lykkes med velferdsteknologi,
v/ fagrådgiver Mari Nordin Hustveit, Responssenteret i Kongsbergregionen

Kl. 15:00 – 15:30
Erfaringer med responssentre – anno 2023,
v/ daglig leder Hege Merethe Hagen, Kongsberg kommune, Responssenteret i Kongsbergregionen

1Firma informasjon
2Deltakere
3Annen info - Send
Navn på evt. person som skal anvise faktura
Hvis du vet dette-Fyll inn

Share This Post, Choose Your Platform!