Kunstig Intelligens
24 mar/25 mar
| N.kr.4140,00Nasjonal helse- og samhandlingsplan 2024-2027 peker på at kunstig intelligens (KI) vil kunne utgjøre et betydelig bidrag til en bærekraftig utvikling av vår felles helsetjeneste. KI kan bidra til å automatisere arbeidsoppgaver og forbedre arbeidsprosesser, noe som er essensielt for å møte fremtidige utfordringer innen helsepersonellkapasitet og tjenestekvalitet.
Faglig Forum følger opp disse signalene ved å arrangere vår første konferanse om Kunstig Intelligens i helse- og omsorgssektoren. Vi har samlet et knippe dyktige fagfolk med bl.a. tidligere digitaliseringsminister Nikolai Astrup fra Høyre, avd. direktør Sveinung Tornås fra Helsedirektoratet, leder for KI i KS, Jens-Petter Berget og en rekke fremtredende ledere og fagfolk fra kommuneNorge, fra akademia og fra leverandørsiden.
Vi er i startfasen av noe de fleste av oss ikke vet så mye om. Konferansen ønsker derfor å få fram hvilke muligheter dagens ekspertise tror vi kan få ved hjelp av KI, hvordan vi kan utvikle effektive KI-systemer i helse- og omsorgssektoren, hvordan KI kan frigjøre tid for helsepersonell og hvordan dagens tjenester kan utføres på en bedre måte.
Vårt mål med konferansen er å gi deltakerne en teoretisk basiskunnskap med politiske og faglige visjoner og restriksjoner om hvordan KI kan benyttes i dagens og fremtidens helse- og omsorgstjenester
Velkommen!
GI BESKJED TIL DINE KOLLEGAER OM DENNE KONFERANSEN TAKK!
Faktaark som pdf: TRYKK HER
Presentasjon av forelesere; Kommer
Målgruppe:
Konferansen retter seg mot landets ordførere og kommuneledere; kommunedirektører, fagdirektører, etatsledere, avdelingsledere og andre ansatte med interesse for fagområdet Kunstig Intelligens. Men også ansatte i spesialisthelsetjenesten, i høgskolesystemet, innen FoU, innen industrien og andre som arbeider med mennesker, system og modeller og hvor Kunstig Intelligens vil gi en merverdi og økt gevinstrealisering.
Tid: 24. – 25. mars
Sted: Quality Hotel Expo Fornebu
Les mer om konferansestedet: TRYKK HER
Deltakeravgift: Nkr. 4.140-
Deltakeravgiften inkluderer lunsj og kaffe/te alle dager, softIce, PopCorn, dokumentasjon og evt. annet materiell.
Overnatting på Quality Hotel Expo:
Enkelt rom m/ frokost: Nkr. 1.850,-
Dobbelt rom m/ frokost Nkr. 1.420,- per person
Se påmeldingsskjema:
1 = Quality Hotel Expo, kun tilbud om dette hotellet
Du kan lese mer om hotellet her (samme som konferansested)
Middag:
2 = mandag, 24. mars: 3-retters middag, Nkr.950,-, inkl. aperitiff
Påmeldingsfrist: 7. februar 2025 NB: KORT PÅMELDINGSFRIST
Påmelding:
Benytt vår elektroniske påmeldingsslipp. Du vil få en umiddelbar elektronisk bekreftelse, som kun er bekreftelse på at du har sendt din påmelding. Den offisielle bekreftelsen kommer så snart vi har nok påmeldte til arrangementet, senest ved påmeldingsfristen. Ikke kjøp billetter før du har fått endelig bekreftelse fra oss. Ring oss gjerne for å sjekke ut hvis du begynner å bli utålmodig. Vårt telefonnummer er 23 11 45 00 eller 90 16 30 16.
Innbetaling og bekreftelse:
Faktura og kortfattet informasjon sendes pr mail eller post. Oppgi gjerne arbeidsstedets organisasjonsnummer
Automatisk bekreftelse sendes når du melder deg på via vårt elektroniske påmeldingsskjema.
Men, du mottar en offisiell bekreftelse fra oss når det er et tilstrekkelig antall påmeldte registrert. Vent derfor med å kjøpe eventuelle billetter til du mottar vår bekreftelse. Bekreftelse oversendes deretter fortløpende hver fredag på mail, første gang etter påmeldingsfristens utløp.
Avbestilling:
Du kan avbestille din påmelding når som helst eller overlate plassen til en arbeidskollega. Send din avbestilling eller endring på mail; post@fagligforum.no
Vær imidlertid oppmerksom på følgende avbestillingsgebyr (gjelder ikke når en arbeidskollega deltar i stedet;
= 20 dager >= 10 dager; kr. 400,-
= 9 dager >=4 dager; kr. 1.200,-
= 3 dager <= 2 dager; kr. 2500,-
< = 2 dager eller ikke fremmøte; ingen refusjon.
I tillegg eventuelle hotellkostnader og bestilte billetter
Elektronisk dokumentasjon:
Alle deltakere får direkte tilgang til presentasjonene i «sann-tid» på sin laptop, nettbrett, smarttelefon eller annet elektronisk medium. Minst en dag før arrangementet vil du få tilsendt egen nettadresse med brukernavn og passord. Her finner du program, deltakerliste, deltakerbevis og annen relevant informasjon.
Forbehold:
Konferansen vil bli gjennomført iht planene under forutsetning av at et tilstrekkelig antall har meldt seg på.
Prioritet:
Ved overtegning prioriteres påmeldingene i mottatt rekkefølge.
Billettbestilling:
Tog, ferge- eller flybilletter kan bestilles gjennom Berg Hansen reisebyrå på Jessheim. De vil fremskaffe de billigste billettene til deg.
Telefon: + 47 63 94 27 80 Telefaks: + 47 63 97 34 91
Epost: jessheim@berg-hansen.no
Rutetider
Her finner du noen mulige transportører og rutetider til Faglig Forum arrangement;
TRYKK HER SAS
TRYKK HER WIDERØE
TRYKK HER NORWEGIAN
TRYKK HER VY
TRYKK HER Flybussen
TRYKK HER Norgesbuss
TRYKK HER Ruter
Deltakerbevis:
Alle deltakere får godkjent deltakerbevis med påført antall timer
Elektronisk dokumentasjon
Alle deltakere vil få oppgitt en egen nettadresse, brukernavn og passord ved oppstart av konferansen. Her vil du i sanntid kunne følge forelesernes presentasjon på eget nettbrett (med forbehold for noen presentasjoner).
Som deltaker vil du motta en E-bok noen dager før konferansen, hvor du finner all aktuell informasjon, lenker til aktuelle dokument og litteratur, mm. Etter konferansen vil du motta E-boka fullt oppdatert med alt som ble presentert under konferansen!
Virtuell utstilling: åpner 1. mars
Personvern
Vi har utarbeidet er personvernerklæring som inneholder informasjon om dine rettigheter ved lagring av personopplysninger gjennom et kundeforhold hos Faglig Forum, og generell informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger i henhold til gjeldende personvernlovgivning. Vi oppbevarer dine personopplysningene som du gir oss gjennom innsendt påmeldingsskjema eller via epost eller telefon. Denne informasjonen er navn, tittel, arbeidssted, adresse, e-postadresse og mobilnummer. I tillegg informasjon om hotellbestilling, middagsbestilling og evt. annet. Ingen andre vil få tilgang til denne informasjonen. Du kan når som helst be om å bli slettet fra våre lister.
Du kan lese vår personvernerklæring; TRYKK HER
PROGRAM
Mandag, 24. mars
Kl. 09:00 – 10:00
Registrering
Kaffe. Te. PopCorn. SoftIce. Kaker. Frukt. Grønnsaker
Kl. 10:00 – 10:05
Velkommen til fremtiden, som er her allerede nå!?
v/ konferanseleder Jan Bølstad, Faglig Forum
Kl. 10:05 – 10:30
Politiske visjoner og restriksjoner for en fremtid med kunstig intelligens,
v/ stortingsrepresentant og tidligere digitaliseringsminister Nikolai Astrup (H)
Kl. 10:30 – 11:15
Kunstig Intelligens i helse- og omsorgssektoren
– muligheter og utfordringer
– hvordan lære og forstå kunstig intelligens?
– hvordan kommuner kan bruke KI for å forbedre helse- og omsorgstjenestene
– demonstrasjon av konkrete eksempler og løsninger
Er du klar for å se hvordan KI kan gjøre en forskjell?
v/ rådgiver og tidl. kommunalsjef Iver Olav Sunnset, og
seniorrådgiver Kasper Rustad Bjerke, Ikomm AS
Kl. 11:30 – 12:15
Kunstig Intelligens i helse- og omsorgssektoren, forts.
Kl. 12:15 – 13:15
Lunsj
Kl. 13:15 – 14:15
Hvilke interessepolitiske standpunkt har KS om KI i helse- og velferdssektoren?
v/ leder for KI, Jens-Petter Berget, KS
Kunstig intelligens i kommunens helse- og velferdstjenester
v/ Andreas Stangenes, master i helse- og sosialinformatikk
Kl. 14:15 – 14:30
Kaffe. Te. PopCorn. SoftIce. Kaker. Frukt. Grønnsaker
Kl. 14:30 – 15:30
Kunstig Intelligens i helsesektoren. Hva så – hva nå?
v/ avd. dir. Sveinung Tornås, Helsedirektoratet
Tirsdag, 25. mars
Kl. 09:00 – 09:45
Rettslige rammer rundt møter med hjemmetjenestene. Tjenesteyting i hjemmet, -rettslige utfordring,
v/ professor dr. juris emeritus Aslak Syse, Universitetet i Oslo, Institutt for offentlig rett
Kl. 09:45 – 10:15
Diskrimineringsvern i møte med kunstig intelligens,
v/ professor Vibeke Blaker Strand, Institutt for offentlig rett, UiO
Kl. 10:15 – 10:45
Utsjekking
Kaffe. Te. PopCorn. SoftIce. Kaker. Frukt. Grønnsaker
Kl. 10:45 – 11:30
Bo lengre hjemme med kunstig intelligens
v/ digitaliseringsrådgiver Christina Bjørke Berntsen, Østre Agder IPR
Kl. 11:30 – 12:15
AI-agenter som avlaster helsepersonell og søker kvaliteten på tjenestene,
v/ førsteamanuensis II ved NorwAI / NTNU og CTO i Medbric AS, Jon Espen Ingvaldsen og
bydelsoverlege, stipendiat og CEO Jorunn Thaulow, Oslo kommune, bydel Nordre Aker, UiO og Medbric AS
Kl. 12:15 – 13:15
Lunsj
13:15 – 13:45
Praktisk bruk av velferdsteknologi med KI
v/ leder Lene Høysæter Larsen, Oneco
Kl. 13:45 – 14:30
KI som identitetstrussel og paradoksal mulighet
v/ avd. dir. Svein Børge Hoftun, Oslo kommune, bydel Nordre Aker
Kl. 14:30 – 15:00
Teknologiutvikling og ledelse i kommunene.
Hvordan kunstig inteligens kan brukes i kommunal sektor. Eksempler fra Bærum kommune,
v/ John Wahlstrøm, Bærum kommune