Laster Arrangementer

Eldreomsorg, som en del av kommunenes pleie- og omsorgstjenester, er kanskje den største enkelttjenesten som er lovpålagt kommunene. Tjenestene er forankret i Helse- og omsorgstjenesteloven, mens mange av byggeklossene som tjenestene består av, er opp til kommunene å dimensjonere. Derfor er det stor sprik i kompetansenivå, organiserings- og driftsmodeller, bemanningssituasjon mm. Ledelse er et viktig element om tjenesten er god eller dårlig. Eller om tjenesten drives forsvarlig.
Vi inviterer til to dager hvor vi retter søkelyset mot ledelsens mange funksjoner og oppgaver. Vi mener at konferansen vil gi en hver leder av omsorgstjenestene, og i særdeleshet ledelse av kommunens eldreomsorg, mye ny kunnskap og refleksjonspunkter. Vårt mål med konferansen er å gi innspill til forbedringer.

Helse- og omsorgstjenesteloven gir kommunene plikt til å yte hjemmetjenester, sykehjemstjenester og boform for heldøgns omsorg og pleie til personer med vurderte behov. Hjemmesykepleien i landets 357 kommuner (antall kommuner økte 1. januar 2024 da Haram kommune gikk ut fra Ålesund kommune)yter alt fra enkle tilsyn og sårskift til kompliserte medisinske utfordringer.

Denne konferansen har samlet en rekke sentrale forelesere med spisskompetanse om sykehjem, boformer med heldøgns pleie og omsorg og hjemmetjenester. Hjemmetjenester ble etablert som frivillig kommunal tjeneste fra 1972, mens kommunene fikk ansvar for sykehjemsdriften fra 1988. Både historiske perspektiv og dagsaktuelle problemstillinger vil bli presentert og diskutert.

Forelesere:
Blir presentert ca. 7. august

Målgruppe:
Ledere og mellomledere av kommunale pleie- og omsorgstjenester, politikere, brukerorganisasjoner og andre med interesse for eldreomsorg og politikk. temaet.

Tid og sted: 4. – 5. november,r 2024

Sted: Quality Hotel Expo Fornebu
Hotell Quality ExpoHotell Quality Expo

Les mer om konferansestedet: TRYKK HER 

Deltakeravgift: Nkr. 3.910,-
Deltakeravgiften inkluderer lunsj og kaffe/te alle dager, softIce, PopCorn, dokumentasjon og evt. annet materiell.

Overnatting på Quality Hotel Expo:
Enkelt rom m/ frokost:   Nkr. 1.790,-
Dobbelt rom m/ frokost  Nkr.  1.400,- per person

Se påmeldingsskjema:
1 = Quality Hotel Expo, kun tilbud om dette hotellet
Du kan lese mer om hotellet her (samme som konferansested)

Middag:
Mandag, 4. november; Nkr.925,-,
3 retters middag, inkl. aperitiff

Påmeldingsfrist: 13. september

Påmelding:  
Benytt vår elektroniske påmeldingsslipp. Du vil få en umiddelbar elektronisk bekreftelse, som kun er bekreftelse på at du har sendt din påmelding. Den offisielle bekreftelsen kommer så snart vi har nok påmeldte til arrangementet, senest ved påmeldingsfristen. Ikke kjøp billetter før du har fått endelig bekreftelse fra oss. Ring oss gjerne for å sjekke ut hvis du begynner å bli utålmodig. Vårt telefonnummer er 23 11 45 00 eller 90 16 30 16.

Innbetaling og bekreftelse:
Faktura og kortfattet informasjon sendes pr mail eller post.
Automatisk bekreftelse sendes når du melder deg på via vårt elektroniske påmeldingsskjema.
Men, du mottar en offisiell bekreftelse fra oss når det er et tilstrekkelig antall påmeldte registrert. Vent derfor med å kjøpe eventuelle billetter til du mottar vår bekreftelse. (Altså ikke den automatiserte bekreftelsen du får rett etter innsendt påmeldingsskjema).
Bekreftelse oversendes hver fredag på epost, -første gang etter påmeldingsfristens utløp.

Avbestilling:
Du kan avbestille din påmelding når som helst eller overlate plassen til en arbeidskollega. Send din avbestilling eller endring på mail; post@fagligforum.no
Vær imidlertid oppmerksom på følgende avbestillingsgebyr (gjelder ikke når en arbeidskollega deltar i stedet);
= 21 dager >= 12 dager; kr. 400,-
= 12 dager   >=7 dager;  kr. 1.000,-
= 7 dager  <= 4 dager;  kr. 1500,-
< = 4 dager eller ikke fremmøte; ingen refusjon.
I tillegg eventuelle hotellkostnader og bestilte billetter

Elektronisk dokumentasjon:
Alle deltakere vil 2-3 dager før arrangementet få tilsendt en tilgangskode til eget nettsted for kurset/konferansen. Tilgangskoden består av brukernavn og passord. Her vil du finne oppdatert program, deltakerliste, presentasjon av foreleserne, din eventuelle bestilling av hotell og måltider. Eventuelle endringer/oppdateringer finner du på denne siden. Under arrangementet vil vi forsøke å legge ut forelesernes presentasjoner, og i noen tilfeller kan du følge disse «direkte» på eget nettbrett, telefon eller pc.
Etter arrangementet vil du finne en bearbeidet utgave av presentasjonene, aktuell dokumentasjon og deltakerbevis.

Forbehold:
Konferansen vil bli gjennomført iht planene under forutsetning av at et tilstrekkelig antall har meldt seg på.

Prioritet:
Ved overtegning prioriteres påmeldingene i mottatt rekkefølge.

Billettbestilling:
Tog, ferge- eller flybilletter kan bestilles gjennom Berg Hansen reisebyrå på Jessheim. De vil fremskaffe de billigste billettene til deg.
Telefon: + 47 63 94 27 80 Telefaks: + 47 63 97 34 91
Epost: jessheim@berg-hansen.no

Rutetider
Her finner du noen mulige transportører og rutetider til Faglig Forum arrangement;

TRYKK HER  SAS
TRYKK HER  WIDERØE
TRYKK HER  NORWEGIAN
TRYKK HER  VY
TRYKK HER  Flybussen
TRYKK HER  Norgesbuss
TRYKK HER  Ruter

Deltakerbevis:
Alle deltakere får godkjent deltakerbevis med påført antall timer

Virtuell utstilling: åpner 15. oktober

Personvern
Vi har utarbeidet er personvernerklæring som inneholder informasjon om dine rettigheter ved lagring av personopplysninger gjennom et kundeforhold hos Faglig Forum, og generell informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger i henhold til gjeldende personvernlovgivning. Vi oppbevarer dine personopplysningene som du gir oss gjennom innsendt påmeldingsskjema eller via epost eller telefon. Denne informasjonen er navn, tittel, arbeidssted, adresse, e-postadresse og mobilnummer. I tillegg informasjon om hotellbestilling, middagsbestilling og evt. annet. Ingen andre vil få tilgang til denne informasjonen. Du kan når som helst be om å bli slettet fra våre lister.
Du kan lese vår personvernerklæring; TRYKK HER

 

Program kommer ca. 5. august

1Firma informasjon
2Deltakere
3Annen info - Send
Navn på evt. person som skal anvise faktura
Hvis du vet dette-Fyll inn

Share This Post, Choose Your Platform!